דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צחוק במתנה 

מאת    [ 16/04/2012 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 2289 פעמים ]

צחוק במתנה

חשבתם פעם איך היו נראים החיים שלנו בלי צחוק?  הצחוק הוא ללא ספק אחת המתנות הנפלאות ביותר שקיבלנו. כולנו התחלנו לצחוק בספונטניות עוד כשהיינו תינוקות. בשלב מאוחר יותר בילדות נעשה ההקשר בין הומור לצחוק. בסדנת יוגה צחוק אנחנו חוגגים את שניהם. מחקרים סוברים כי תינוקות צוידו ביכולת לחייך ולצחוק ליצירת החיבור האנושי הראשוני ולאחר מכן לצורך השתלבות חברתית בריאה.  

"להתפקע" מצחוק

הביטוי הנפלא הזה מתאר בצורה פשוטה ויפה את מה שקורה לנו כאשר מתעורר בנו צחוק הבוקע מבפנים, מנטרל עכבות ופורץ החוצה ללא שליטה.

ידוע לנו כי אנו מחייכים וצוחקים כאשר אנו חשים בטוב, אך מחקרים מצאו כי הפעולה והתוצאה יכולות להגיע גם בסדר הפוך. כאשר אנו צוחקים, עצם הפעולה הפיסיולוגית של "רפלקס הצחוק" מעוררת שחרור של אנדורפינים הגורמים לנו לתחושה טובה ומרגיעה.

 האם אתם יכולים להישאר אדישים לצחוקו של תינוק? סביר שלא... מה קורה לכם כשאדם שלידכם צוחק צחוק מתגלגל?  תנועה וצחוק יוצרים שחרור, רפיון, רוגע ותחושת חיוניות. הצחוק מחבר בין אנשים בכל הגילאים ומגשר על פערים, הצחוק הוא גם מדבק ולכן מומלץ לצחוק עם שותפים.

הבטן שלנו ידועה כאחד מהמרכזים הרגשיים בגופנו. היא מגיבה לעיתים לתחושות של מתח , בלבול או חרדה. הצחוק מפעיל את הסרעפת תוך שהוא מכווץ ומרחיב את שרירי הבטן. התוצאה של צחוק טוב הוא תחושת רפיון של הבטן ושחרור של חסמים רגשיים.  

היוגה צחוק שלי

פעם אחר פעם אני מתמלאת אושר למראה קבוצת אנשים שלעיתים כלל לא הכירו זה את זה בתחילת ההפעלה ואשר לאחריה פצחו בשיחה טבעית כאילו הכירו שנים, קורנים משמחה ממש כמו ילדים.

לעיתים אני שואלת מסקרנות - "מה אתם מרגישים עכשיו?" התשובות מגוונות ומזכירות לי את הפעם הראשונה שהשתתפתי בהפעלת יוגה צחוק: "אני מרגישה שחרור", "שמחה גדולה!", "בא לי לרקוד!" "מצחיק לחשוב שהייתי כ"כ רציני בהתחלה...", "פשוט כייף!!!".

התגובות והמראות הללו מציפות אותי באנרגיה נפלאה ותחושת הודיה על הזכות להנחות סדנאות צחוק ולהעניק מעצמי לדבר שאותו אני מחשיבה כערך עליון – שמחה.

על אף השוני האינדוודואלי שלנו זה מזה, נוכחתי עם השנים עד כמה המבנה האישיותי של כולנו דומה.

כל אחד אוהב לצחוק וכל אחד נהנה מתחושה נעימה של שמחה וקלילות, יחד עם זאת, ההתכנסות לצד אנשים אחרים בתחילת ההפעלה או האירוע יכולה לעורר מבוכה קלה או צחקוק ביישני אצל חלקנו.

במהלך הסדנה נשיל מעלינו קילוגרמים מיותרים של כבדות, דאגות ורצינות מיותרת. נשחרר את עצמנו מהמחשבה של איך ניראה למתבונן מהצד ופשוט ניסחף אל החופש והקלילות שהגוף והנפש שלנו כל כך מבקשים. בסוף הפעילות עולות לרוב תחושות נפלאות של שיתוף, קרבה וחיוניות.

לאורך השנים הנחיתי אינספור סדנאות יוגה צחוק בשפות שונות, אנשים מרקעים שונים ומכל הגילאים.

כשצוחקים ביחד הלב נפתח, מחסומים משתחררים, הפעילות החושית מתעוררת ופעולת הצחוק יוצרת פורקן והקלה מיידיים. סדנת צחוק היא דרך נהדרת ומעצימה להפוך כל אירוע לחגיגה של תנועה  וצחוק קבוצתי מתגלגל.

אורי דה כרמלון
צחוק יזע ודמעות - סדנת יוגה צחוק
אתר הבית: יוגה צחוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב